Kjøpsbetingelser

 
Ved innlegging av en ordre godtar kunden DJButikken sine kjøpsbetingelser.
Kjøpsbetingelsene gjelder for privatsalg fra DJButikken.no. Ved næringskjøp, kontakt oss per e-post.
Prisene inkluderer 25% mva og eventuelle miljøgebyr.
Er du under 18 år må du få dine foresatte til å foreta handelen for deg.
En ordre er gyldig inntil varen er avbestilt eller DJButikken per e-post kansellerer ordren.

Betingelsene gjelder for salg i Norge
Dersom mva, skatter eller andre avgifter endres vil våre priser endres tilsvarende.
Ved kampanjetilbud gjelder tilbudspriser så lenge annonsert vare er på eget lager.
Vi tar forbehold mot eventuelle skrive- og trykkfeil i spesifikasjoner, bilder og priser. 
Forsøk på svindel eller bestillinger til andre uten deres samtykke vil uten unntak politianmeldes.
Vi forbeholder oss retten til å nekte folk som har forsøkt å svindle, eller på annen måte vært ufine i korrespondanse med oss å bestille varer.
Les «Fraktinformasjon» for fullstendig informasjon om frakt av varer bestilt på nettbutikken.

Betaling:
DJButikken bruker Klarna for alle betalinger i nettbutikken. Klarna er et firma som tilbyr betalingsløsninger til e-handelsbransjen. Du kan i nettbutikken betale med kort eller faktura med 30 dagers betalingsfrist (Klarna faktura) Du kan også dele opp kjøpet ditt over flere mnd (Klarna Konto)
Leveringsadresse kan ikke endres etter utført kjøp.
Kontakt Klarna på info@klarna.no hvis kjøpet ditt blir avvist eller du har spørsmål vedrørende betaling.
Har du mistet kvitteringen for ett av dine fakturakjøp?
Du finner den ved å logge deg inn på Klarna.no eller din Klarna app.
Klarna kundeservice tel: 21 01 89 91

Bestillinger fra Norge:
Du vil motta en ordrebekreftelse til din e-post når ordren registreres. 
I tillegg vil du motta en e-post med pakkesporing og kvittering når varene sendes ut fra vårt lager.

Bestillinger fra utlandet:
Om du ønsker å bestille varer til andre land, ta kontakt med oss på post@djbutikken.no.
Om vi leverer til det landet der du bor, så eksporteres varen uten moms, og må fortolles inn til det landet du bestiller fra.

Tomt på lager:
DJButikken vil til enhver tid gjøre sitt beste for å holde kunden oppdatert på siden om hvert produkts lagerstatus og leveringstid. Står det «Ikke på lager, tilgjengelig som restordre» på lagerstatusen betyr det at produktet er midlertidig utsolgt eller må bestilles fra fabrikk eller leverandør. Vi tar kontakt med kunden per e-post og informerer om antatt leveringstid for det bestilte produktet eller eventuelle alternative produkter.

Full retur- og angrerett:
I henhold til angrerettloven kan alle varer kjøpt på vår nettbutikk returneres eller byttes innen 14 dager etter at kunden har mottatt varen.
Forutsetningen er at varen leveres tilbake i vesentlig samme stand og mengde som da du mottok varen.
Du vil få refundert alt du har betalt til oss, det eneste du betaler er returporto.
Du kan lese mer om dine rettigheter og plikter her:
Forbrukerrådet (http://www.forbrukerradet.no/)
Markedsføringsloven (http://www.lovdata.no/all/hl-20090109-002.html)
Angrerettloven (http://www.forbrukerradet.no/dine-rettigheter/angre-+og+bytterett)
Returretten gjelder ikke programvare med brutt forsegling, produkter som registreres med produktnøkkel eller spesialbestilte varer som normalt ikke lagerføres av DJButikken.

Fremgangsmåte ved retur:
Kontakt oss dersom du ønsker å benytte deg av angrerett eller garanti/reklamasjon.
Kontakt oss via e-post: post@djbutikken.no
Ved benyttelse av angreretten bør angrerettskjemaet som følger forsendelsen fylles ut.
Kvittering MÅ følge med varen.
Husk å legge hele varen (inkl. software/strømadapter/manual/etc.) i orginalembalasjen og pakke den godt slik at hverken produktet eller embalasjen blir skadet i frakt.
Ved garanti/reklamasjon må vi ha en detaljert feilbeskrivelse, samt kopi av kvittering eller ordrenummer.
Du er selv ansvarlig for varen til den er oss i hende, så velg en sendingsmåte med sporingsnummer.
Vi anbefaler at du bruker Norgespakken fra Posten.
Forsendelsen skal skje kostnadsfritt for DJButikken.
Pakker som er sendt i oppkrav vil ikke bli hentet ut.
Når vi har fått tilbake varen(e) i skadefri tilstand og godkjent returen, betaler vi tilbake beløpet via Klarna innen 14 dager. Beløpet blir da refundert det kortet du brukte ved bestillingen eller Klarna fakturaen blir slettet/redusert. Returadressen står på angrerettsskjemaet og på «om oss» på nettbutikken.

Garanti/reklamasjon:
Vi gir 24 mnd. garanti på produktene vi selger med mindre annet er oppført.
Vi gir inntil 60 mnd. garanti på varer som er ment å vare vesentlig lenger enn 24 mnd.
Ved næringskjøp er garantien 12 mnd.
Garantien dekker fabrikasjonsfeil. 
Garantien dekker ikke slitasjedeler som for eksempel fadere, glødelamper, samt produkter som er «egenreparert». 
Vi dekker ikke egenpåførte skader som f.eks. sprengte høyttalerelementer, cd/dvd laserdioder som ikke fungerer pga. smuss, dårlige plater, søling av drikke i mikser/utstyr, ødelagt varmeelement i røykmaskin pga. manglende røykvæske, bruk av feil røykvæske, kalkavleiring i røykmaskin pga. mangel på rens og lignende.
Vi gir også garanti på brukte/demobrukte varer. Garantiens lengde står oppgitt på infoteksten til det aktuelle produktet.
DJButikken sitt erstatningsansvar er i alle tilfeller begrenset oppad i varens videreanvendelse. 
Vi svarer ikke på driftstap, avansetap eller annet indirekte tap. Vi gir ikke erstatning ved en eventuell forsinkelse hos Posten/fraktselskap. 
Dersom du ønsker å reklamere må kvittering eller fakturakopi medfølge, samt en skriftlig forklaring.
Retur av produkter for garanti/reklamasjon/service skal alltid avtales med oss på forhånd.
Kunden dekker returfrakt selv. Men om vårt serviceverksted konstaterer fabrikasjonsfeil på produktet som er under garanti vil du få dekket rimeligste fraktmetode til oss (Postens Norgespakke)
Er produktet skadet under frakt eller har en feil dekker vi returfrakt (Postens Norgespakke) hvis du gir oss beskjed om dette innen 14 dager etter at du mottok varen. 
Dette gjelder dog ikke ved brukerfeil. Eks: feil ved installasjon av sofware, feil på eksterne kilder som brukes sammen med produktet og lignende.
Ved serviceretur som viser seg å være brukerfeil som f.eks sprengt høyttaler, fuktskade eller liknende, vil vi fakturere service samt returporto dersom produktet ønskes returnert.

Force majeure:
Skulle det oppstå en situasjon som gjør det umulig for oss å oppfylle forpliktelser i denne avtalen, og som etter vanlig kjøpsrettslige regler regnes som Force Majeure opphører den rammede parts forpliktelser så lenge den ekstraordinære situasjonen vedvarer.
Som Force Majeure regnes eksempelvis lovendring, arbeidskonflikt, streik, pandemi, lockout eller andre omstendigheter som partene ikke råder over slik som krig, opprør, merking av produkter, varseltekster, salgsforbud, eller beslutning fra myndigheter som påvirker markedet og produkter i negativ retning eller unormal nedgang i markedet.

Opplysninger gitt i nettbutikken:
Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig.
Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte.

Ta gjerne kontakt om det er noe du lurer på.

Takk for at du handler hos DJButikken

DJButikken AS
Enningdalsveien 1268
1765 Halden

Norge

post@djbutikken.no

+47 919 03 700